PG POLITECHNIKA GDAŃSKA
WYDZIAŁ OCEANOTECHNIKI I OKRĘTOWNICTWA
KATEDRA TECHNOLOGII OKRĘTU, SYSTEMÓW JAKOŚCI I MATERIAŁOZNAWSTWA
WOiO
ISO 9001:2000
strona główna
 
Katedra
 
    Struktura  
     
    Historia  
    Sekretariat  
       
 
Dydaktyka
 
    Magisterskie  
    Inżynierskie  
       
     
     
       
 
Projekty Badawcze
 
    Informacje  
    Projekty Europejskie  
    Sandwich - V th  
    SAND-Cor - VI th  
     
 
Inne
 
     
    Współpraca  
       

Inżynierskie

Semestr VII

Wytrzymałość eksploatacyjna okrętu


Wykład

Prowadzący: prof. dr hab. inż. Krzysztof Rosochowicz

Cel:

Program:

  • zarys historyczny procesów pękania statków stalowych
  • rodzaje uszkodzeń, przyczyny
  • ewolucja problemu zmęczenia w kadłubach statków
  • uwarunkowanie synergiczne procesu pękania zmęczeniowego konstrukcji
  • analityczny opis procesów pękania zmęczeniowego, równania i krzywe Wöhlera, równanie Parisa - Erdogana
  • wpływ materiału, procesów technologicznych oraz korozji
  • charakterystyka obciążeń kadłuba w eksploatacji, metody określania ugięć i analizy widma obciążeń, akweny standardowe, prawo Palmgreena
  • detalizacja konstrukcji złożonej dla celów analizy zmęczeniowej
  • typowe zmęczenia konstrukcji kadłuba różnych statków i ich przyczyny, katalogi pęknięć
  • algorytmy obliczeń trwałości zmęczeniowej węzłów kadłuba statku wg PRS i DNV
  • naprawy pęknięć zmęczeniowych i ich skuteczność
  • problemy zmęczenia w konstrukcji spawanych ze stopów Al.

Literatura:

Rosochowicz K. Problemy pękania zmęczeniowego kadłubów statków. Gdańsk 2000

Warunki zaliczenia:

Uwagi:

Materiały dydaktyczne:

Ćwiczenia

Prowadzący: dr inż. Wojciech Puch

Program:

Obliczenia trwałości zmęczeniowej węzłów konstrukcji o różnym stopniu złożoności wg procedury PRS.

 

 
| ©2004 WOiO PG KTOSJM | webmaster |