-
Badania optymalizacyjne nowych technologii oraz rodzajów rozwiązań
konstrukcyjno - technologicznych konstrukcji kadłubów okrętowych.
-
Przemysłowe prototypy urządzeń i systemy zautomatyzowanej, sterowanej
komputerowo diagnozy kształtu wielkogabarytowych konstrukcji płaskich.
-
Systemy dynamicznej kontroli jakości w trakcie produkcji kadłuba
okrętowego.
-
Optymalizacja konstrukcji i technologii oraz budowa prototypów modułowej
serii małych kadłubów rybackich.
-
Parametralne źródła nagrzewania i komputerowy system doboru procedur
technologicznych dla celów zautomatyzowanego usuwania deformacji
spawalniczych sekcji płaskich.
-
Systemy standardów technicznie uzasadnionych tolerancji elementów
kadłuba okrętowego.
-
Modułowe systemy, projekty, wykonanie i badania efektywności wzorcowego
członu funkcyjnego mobilnych pływających jednostek ekologicznych
do oczyszczania wód cieków wodnych w ich nurcie.
-
Bezzapasowe metody montażu.
-
Badania i ekspertyzy w zakresie problemu pękania kruchego i zmęczeniowego
materiałów i konstrukcji w eksploatacji.
-
Badania statyczne i zmęczeniowe dowolnych próbek lub elementów konstrukcyjnych
wraz z pełną analizą wytrzymałościową, pełnym zakresem pomiarów naprężenia,
odkształcenia, temperatury i siły; obciążenia do kilkuset ton, wymiary
gabarytowe konstrukcji do 17 x 6 x 3,5 m.
-
Badania nowych materiałów dla okrętownictwa.
-
Badania skłonności do pęknięć spawalniczych i odporności na korozję.
-
Badania stopów metali przeznaczonych na kadłuby jednostek o dużej
prędkości.
-
Opracowanie ramowych technologii przetwarzania nowych stopów metali
przeznaczonych na kadłuby okrętowe.
-
Opracowanie analiz techniczno-ekonomicznych celowości zastosowania
określonych gatunków stopów na jednostki szybkie: wodoloty, katamarany,
bocznościany, poduszkowce.
-
Analiza techniczno-ekonomiczna doboru materiałów konstrukcyjnych
na kadłuby okrętów.
-
Modelowanie właściwości fizycznych stopów metali dla okrętownictwa
i oceanotechniki.
-
Zmęczenie i korozja zmęczeniowa materiałów i elementów konstrukcji.