PG POLITECHNIKA GDAŃSKA
WYDZIAŁ OCEANOTECHNIKI I OKRĘTOWNICTWA
KATEDRA TECHNOLOGII OKRĘTU, SYSTEMÓW JAKOŚCI I MATERIAŁOZNAWSTWA
WOiO
ISO 9001:2000
strona główna
 
Katedra
 
    Struktura  
     
    Historia  
    Sekretariat  
       
 
Dydaktyka
 
    Magisterskie  
    Inżynierskie  
     
     
       
 
Projekty Badawcze
 
     
    Projekty Europejskie  
    Sandwich - V th  
    SAND-Cor - VI th  
     
 
Inne
 
     
    Współpraca  
       

Kierunki prowadzonych badań

  • Badania optymalizacyjne nowych technologii oraz rodzajów rozwiązań konstrukcyjno - technologicznych konstrukcji kadłubów okrętowych.
  • Przemysłowe prototypy urządzeń i systemy zautomatyzowanej, sterowanej komputerowo diagnozy kształtu wielkogabarytowych konstrukcji płaskich.
  • Systemy dynamicznej kontroli jakości w trakcie produkcji kadłuba okrętowego.
  • Optymalizacja konstrukcji i technologii oraz budowa prototypów modułowej serii małych kadłubów rybackich.
  • Parametralne źródła nagrzewania i komputerowy system doboru procedur technologicznych dla celów zautomatyzowanego usuwania deformacji spawalniczych sekcji płaskich.
  • Systemy standardów technicznie uzasadnionych tolerancji elementów kadłuba okrętowego.
  • Modułowe systemy, projekty, wykonanie i badania efektywności wzorcowego członu funkcyjnego mobilnych pływających jednostek ekologicznych do oczyszczania wód cieków wodnych w ich nurcie.
  • Bezzapasowe metody montażu.
  • Badania i ekspertyzy w zakresie problemu pękania kruchego i zmęczeniowego materiałów i konstrukcji w eksploatacji.
  • Badania statyczne i zmęczeniowe dowolnych próbek lub elementów konstrukcyjnych wraz z pełną analizą wytrzymałościową, pełnym zakresem pomiarów naprężenia, odkształcenia, temperatury i siły; obciążenia do kilkuset ton, wymiary gabarytowe konstrukcji do 17 x 6 x 3,5 m.
  • Badania nowych materiałów dla okrętownictwa.
  • Badania skłonności do pęknięć spawalniczych i odporności na korozję.
  • Badania stopów metali przeznaczonych na kadłuby jednostek o dużej prędkości.
  • Opracowanie ramowych technologii przetwarzania nowych stopów metali przeznaczonych na kadłuby okrętowe.
  • Opracowanie analiz techniczno-ekonomicznych celowości zastosowania określonych gatunków stopów na jednostki szybkie: wodoloty, katamarany, bocznościany, poduszkowce.
  • Analiza techniczno-ekonomiczna doboru materiałów konstrukcyjnych na kadłuby okrętów.
  • Modelowanie właściwości fizycznych stopów metali dla okrętownictwa i oceanotechniki.
  • Zmęczenie i korozja zmęczeniowa materiałów i elementów konstrukcji.
 
| ©2004 WOiO PG KTOSJM | webmaster |