Porady >Ratownictwo
Sprawdź, czy wszystkie rzeczy są zabezpieczone. Podmuch z wirnika może być bardzo silny.
Jeżeli jest to wymagane używaj flary dymnej jako sygnał dla helikoptera. NIE UŻYWAJ FLAR SPADOCHRONOWYCH GDY HELIKOPTER JEST W POBLIŻU.
Jak tylko helikopter nawiąże łączność, pilot powie tobie o szczegółach akcji. WYKONUJ INSTRUKCJE PILOTA - ONI SĄ EKSPERTAMI.
Helikopter zazwyczaj podchodzi od rufy jednostki, upewnij się, czy mają "czysty" teren.
Nie używaj radia kiedy helikopter jest nad jednostką, chyba że takie masz polecenie.
Jeżeli jest to możliwe utrzymuj jednostkę równo jak tylko potrafisz. Dostaniesz instrukcje co do kursu i prędkości.
Jeżeli będzie używana technika zjazdu na linie przygotuj sie do zebrania lużnej liny z pokladu. NIE MOCUJ JEJ DO JACHTU.
Helikopter wiszący nad wodą powoduje powstawanie aeorozolu (pyłu) wodnego. Dłuższe oddychanie w tych warunkach powoduje nagromadzenie wody w płucach i utonięcie. Zabezpiecz się przed tym zakrywając twarz.
Zaplanuj zamocowanie liny holowniczej podanej z łodzi ratunkowej.
Gdy przybędzie łódź ratunkowa poinformuj ją o przeszkodach wokół jachtu (liny, żagle). Postępuj według instrukcji ratowników. Oni są ekspertami.
Miej pewność, że hol przymocowany jest do wystarczająco wytrzymałej części kadłuba.
Jeżeli jest to możliwe, zabezpiecz hol przed szarpaniem, niech cały czas jest wynurzony z wody.
Nasłuchuj na kanale 16.
Oszczędzaj energię elektryczną a będziesz mógł korzystać z niej dłużej.