next up previous
Next: Wymagania: Up: KONKURS PROGRAMISTYCZNY I NAGRODA Previous: KONKURS PROGRAMISTYCZNY I NAGRODA

Opis problemu

  
Istnieja trzy listy:

Lista nr 1 :
Lista punktów o zadanych wspólrzednych przestrzennych (x, y, z).
Lista nr 2 :
Lista skladajaca sie z czwórek indeksow punktów nalezacych do listy nr 1 (wezlów). Kazdy element listy sklada sie z czterech punktów definiujacych wierzcholki czworoscianu w przestrzeni trójwymiarowej.
Lista nr 3 :
Lista punktów o zadanych wspólrzednych (x, y, z) przestrzennych (inna niz w liscie nr 1).

Problem polega na znalezieniu i zaprogramowaniu algorytmu, który w jak najkrótszym czasie wczyta dane, przypisze punkty listy 3 do elementów listy 2, oraz zapisze dane na dysku w rezultacie odpowiadajac na pytanie w objetosci ktorego czworoscianu (elementach listy nr 2) znajduja sie poszczegolne elementy listy nr 3 (czyli do numeru punktu z listy 3 przypisze numer czworoscianu z listy 2).

Wszystkie czworosciany sa rozlaczne i przylegajace do siebie (tzn. nie nachodza na siebie nawzajem, natomiast posiadaja wspolne wierzcholki oraz sciany).

W przypadku, gdy punkt z listy nr 3 nalezy do wiecej niz jednego czworoscianu (tzn. lezy na jednym z wierzcholkow lub na jednej ze scian czworoscianu) nalezy mu przypisac tylko jeden dowolny czworoscian.

Powrot Electrodynamics Group
Michal Patryk Debicki
11/24/1997