Organizowanie i koordynowanie działań wszystkich pracowników Wydziału Chemicznego Politechniki Gdańskiej zmierzających do wprowadzenia właściwej gospodarki materiałami chemicznymi - bezpiecznej i zgodnej z obowiązującymi przepisami.
Obowiązki wykonywane w ramach Wydziału Chemicznego
- Nadzór nad warunkami i sposobami stosowania oraz przechowywania materiałów chemicznych w katedrach, zakładach i magazynach centralnych Wydziału Chemicznego.
- Pomoc w przygotowaniu regulaminów obowiązujących w pracowniach chemicznych dostosowanych do aktualnych przepisów.
- Systematyczne przybliżanie pracownikom i studentom Wydziału zagadnień prawnych i praktycznych związanych ze stosowaniem materiałów chemicznych.
- Organizowanie i bieżąca zbiórka poszczególnych grup odpadowych materiałów chemicznych, nadzór nad przekazywaniem ich do likwidacji.
- Likwidacja wybranych grup odpadów, np. związków rtęci, roztwory soli metali ciężkich (zatężanie roztworów).
- Pomoc w przygotowaniu do likwidacji materiałów odpadowych znajdujących się w Katedrach.
- Prowadzenie magazynu przeterminowanych materiałów chemicznych (odbiór, sortowanie, ewidencjonowanie, udostępnianie pracownikom Wydziału).
- Zorganizowanie i nadzorowanie zbiórki opakowań po związkach chemicznych.
- Pomoc w poszukiwaniu tanich sposobów likwidacji odpadów i przeterminowanych związków.
- Prowadzenie ewidencji nakładów ponoszonych na utylizację i prowadzenie systemu gospodarowania odpadami
- Wprowadzenie do praktyki dydaktycznej elementów i zestawów ćwiczeniowych rozszerzających wiedzę z zakresu problematyki utylizacji wybranych grup związków i odpadów, bezpiecznej pracy ze związkami chemicznymi, proekologicznych technologii.
- Typowe działania interwencyjne, np. przy znalezieniu pojemników z nieznanymi substancjami, rozlewach, emisjach gazów.
- Pomaganie władzom Wydziału Chemicznego i jego poszczególnym jednostkom organizacyjnym w przygotowaniu materiałów sprawozdawczych i pozyskiwaniu stosownych zezwoleń wymaganych przez Urząd Wojewódzki, Urząd Marszałkowski, PIP, SANEPID, Straż Pożarną, Policję oraz Komisje Akredytacyjne, w szczególności:
- dokumentacji badań stanowisk pracy (pomoc w typowaniu czynników wymagających badań, koordynacji badań zleconych uprawnionym laboratoriom, ewidencja, terminy);
- eejestr czynników szkodliwych dla zdrowia występujących na stanowisku pracy;
- dokumentacji oceny ryzyka zawodowego dla poszczególnych stanowisk pracy;
- dorocznych sprawozdań dla SANEPIDU i Urzędu Marszałkowskiego, władz Uczelni.